top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תצוות איי-ויו

הכירו את הטיפולים החדשניים לעיניים יבשות – בלי טיפות!

בדרך כלל כשאנשים מרגישים אודם, צריבה, גירוד או חול בעיניים, רופא המשפחה רושם להם טיפות עיניים. ואם זה לא עוזר מקבלים מהרופא מרשם לטיפות אחרות. לכן, חשוב לדעת שבימינו מציעה רפואת העיניים הרבה יותר מטיפות עם טיפול חדשני המביא לשיפור משמעותי.


מהפכה בטיפול בעיניים יבשות

בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית בכל הקשור לאבחון וטיפול בעיניים יבשות. את פריצת הדרך עשה רופא עיניים בכיר מארצות הברית בשם ד"ר רולנדו טויוס, וכמו בגילויים רבים אחרים, גם גילוי הטיפול החדשני הזה היה מקרי. ד"ר טויוס השתמש במכשיר IPL (Intense Pulse Light) לצורך טיפול בחולי מחלת העור Rosacea וכן לטיפולי אסטטיקה כלליים בעור. באופן מפתיע, המטופלים סיפרו על הקלה מהותית ביובש בעיניים. לאור התוצאות פותח מכשיר IPL בהתאמה מיוחדת לטיפול בעיניים יבשות.


לצד ההתפתחות החשובה בטיפול בעיניים יבשות, פותח מכשור ייעודי לאבחון הגורמים לתופעה. כיום המכשירים החדשניים יודעים לבחון את משטח הדמעות בצורה בלתי פולשנית תוך זיהוי של מרכיבי הדמעות. יש להזכיר כי הדמעות הן מרכיב חיוני לבריאות העיניים ולמניעה של בעיית עיניים יבשות. הדמעות מורכבות ממרכיב שומני, רירי ומימי, כאשר מחסור בכל אחד מהמרכיבים האלו או ליקוי בהרכב שלהם, יוביל לתסמינים של עין יבשה.


באופן מיוחד יש לציין את בלוטות המיבומיאן (Meibomian Gland-MG), שהן האחראיות על ייצור המרכיב השומני של הדמעות. מחקרים מראים כי שמונים ושלושה אחוזים מקרב המקרים של עין יבשה מגיעים מליקוי בתפקוד של הבלוטות, MGD. הליקוי בבלוטות אלו גורם למחסור בשכבת הדמעות השומנית ולפגיעה בהרכב שלה. הבעיה היא שדמעות שאינן מספיק שומניות מובילות לתסמונת העיניים היבשות, עם התאדות מהירה של הדמעות ויצירה של חיכוכים מוגברים בין הקרנית לעפעפיים. כיום מכשירי האבחון יכולים לצלם את בלוטות המיבומיאן, לבדוק את מצבן ואת בריאותן.


יש להדגיש כי היעדר טיפול בבלוטות אלו עלול להוביל לפגיעה בלתי הפיכה בהן, וכן לנזקים מצטברים של הקרנית, שהיא המשטח החיצוני של העיניים.


לעוד מידע ועדכונים בנושא פנו לדף הפייסבוק של איי-ויו המרכז לעיניים יבשות: https://www.facebook.com/ii.vue


הרחבה על טיפול IPL

כאמור, IPL הוא טיפול שפותח על ידי ד"ר טויוס מארה"ב, ומבוסס על הבזקים אחידים ומדודים של אור פוליכרומטי. הבזקים אלו מספקים חום שמשפיע על בלוטות המיבומיאן ומעודד אותן לשפר את ייצור המרכיב השומני של הדמעות בצורה לא פולשנית. במרבית המקרית המטופלים מדווחים על שיפור כבר אחרי הטיפול הראשון. יחד עם זאת, התוצאות של IPL הן מצטברות וכדי ליהנות מתוצאות מקסימאליות מבוצעת סדרת טיפולים ב-איי-ויו המרכז לעיניים יבשות . בממוצע יש לבצע בין 3 ל- 5 טיפולים עם מרווח זמן של 15 ו- 30 יום בין הפגישות. בהמשך, יהיה צורך לבצע טיפולים על מנת לשמור על פעילותן התקינה של בלוטות המיבומיאן. בין היתר ניתן להשתמש במסכות חימום, לעשות תרגילי מצמוץ וגם לבצע כמה שינויים בהרגלים אשר יתרמו לעין לחה ובריאה.


אם יש לכם שאלות בנושא תוכלו לפנת אלינו גם דרך פורום טיפול בעיניים יבשות באתר שאל את הרופא, ובטלפון 077-7299156.

917 צפיות0 תגובות
bottom of page